Ik krijg meldingen dat een certificaat verlopen of onveilig is

Soms krijg je op je telefoon, tablet of PC een melding dat een beveiligingscertificaat verlopen is. Vaak heeft dit te maken met de accountinstellingen in het mailprogramma dat je gebruikt. Hiermee zorg je ervoor dat jouw mailclient correct verbinding kan maken met onze servers.

Wanneer je je mailbox instelt voor algemene mailprogramma’s als Outlook of Windows Mail heb je een aantal gegevens nodig, zoals je e-mailadres, wachtwoord en naam van de hostingserver voor inkomende en uitgaande mail. De naam van de hostingserver is nodig zodat het mailprogramma weet op welke server jouw mailbox te vinden is en via welke weg het programma kan ontvangen en versturen. Heb je bijvoorbeeld een e-mailadres van KPN? Dan kan het zijn dat bij dit e-mailadres de inkomende en uitgaande servernaam mail.knp.nl is.

Als je je eigen domeinnaam hebt komt het vaak voor dat je als servernaam smtp.jouwdomein.nl, pop.jouwdomein.nl of mail.jouwdomein.nl kunt invullen in de accountinstellingen voor inkomende en uitgaande mail. Het kan dan echt wel zijn dat je mailprogramma aangeeft dat het beveiligingscertificaat van deze mailserver is verlopen. Dit komt omdat, wanneer je mailhosting bij MoveNext hebt, deze servernamen niet helemaal overeenkomen met de naam die wij onze servers hebben gegeven. Als je mailhosting afneemt bij MoveNext raden we je daarom aan om onze servernaam in te vullen.

Deze server naam ziet er als volgt uit: webXX.movenext.nl

Op de twee X’en staan cijfers. Weten welke cijfers dit voor jou zijn? Klik hier.