Emailadressen en forwards aanmaken

Binnen MijnMovenext is het heel eenvoudig om zelf emailadressen en ook emailforwards in te stellen.  
Nadat je bent ingelogd ga je via "Hosting" naar het betreffende domein waar je emailadressen voor wilt aanmaken.

Onderaan de pagina staat nu een blok "Emailbeheer". Indien je nog geen emailadressen hier hebt aangemaakt, moet je de emailservice eerst activeren. Na de klik op akkoord kan het enkele minuten duren voordat er een scherm verschijnt waar emailadressen aangemaakt kunnen worden.

Vervolgens klik je hier op toevoegen. Je krijgt dan een pop-up scherm waarin je kan aangeven of je een emailbox wilt aanmaken of dat het een forward-emailadres wordt. Vaak wordt er een of meerdere mailboxen aangemaakt  behorend bij de domeinnaam zoals bijvoorbeeld info@(mijndomeinnaam).nl.

Je kan er ook voor kiezen om alleen een forward aan te maken en die te laten doorsturen naar een (privé) emailadres zoals een gmail-account of een ziggo-adres. 

  • Aanmaken Mailbox: Klik op Mailbox en vul vervolgens het gewenste emailadres met een wachtwoord in. 
  • Aanmaken Forward: Klik op Doorsturen voer het gewenste emailadres invoeren en vervolgens een afleveradres kiezen waar de mails moeten aankomen. 

Na het toevoegen worden de emailadressen in de lijst van "Emailbeheer" getoond. Je kan door de regel van het betreffende emailadres aan te vinken het emailadres aanpassen of verwijderen.

Voor het instellen van je email op je computer of mobiel kan je meer lezen in de Kennisbank.